رد کردن لینک ها

شهید اکبر مرادی

در جمع آوری کمکهای مردمی و ارسال آن به منطقه کوشا بود و به رفع مشکلات مردم می‌پرداخت، حتی در خرید نفت و پارو کردن برف نیز پیشقدم بود.

شهید اکبر مرادی در 14 آذرماه سال 1350 در محله گود عربها در خانواده‌ای مذهبی و در آمد متوسط کارگری متولد شد. در ایام طفولیت به دلیل تخریب منزلشان به دهکده المپیک رفتند و آنجا ساکن شدند. در آن شهرک به دلیل اینکه محله نوسازی بود و مسجدی نداشت، در ساخت و ساز مسجدی که قرار بود آنجا بنا شود بسیار تلاش می‌کرد و حتی در امور بنایی کمک می‌کرد.

تا پنجم ابتدایی درس خواند. به دلیل کمی سن با یکی از دوستانش به نام شهید محمد صابری شناسنامه‌ش را دست کاری کرده و 2 سال بزرگتر کردند تا بتواند به جبهه برود.

4 بار به جبهه رفت و هر بار 4 ماه در منطقه بود. بار چهارم در تاریخ 26/3/67 در ارتفاعات شیخ محمد در غرب کشور در عملیات بیت المقدس 10 بعد از امضای قطعنامه در روز پنجشنبه ساعت 4:30 بر اثر ترکش کاتوشا (گلوله چلچله) که پشت سر هم شلیک می‌شد به شهادت رسید.

او بسیار ساده و بی آلایش بود و همیشه در صف اول نماز جماعت مسجد پیشرو بود و بیشتر وقت خود را در مسجد می‌گذراند.

در جمع آوری کمکهای مردمی و ارسال آن به منطقه کوشا بود و به رفع مشکلات مردم می‌پرداخت، حتی در خرید نفت و پارو کردن برف نیز پیشقدم بود.

  •  لطفا هر آنچه درباره این شهید بزرگوار می دانید در قسمت نظرات بنویسید و هر اثری اعم از عکس، وصیت نامه، خاطره و… از ایشان در دسترس دارید به آدرس info@ourouj.ir ارسال کنید تا به اسم ارسال کننده در سایت عروج درج شود.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه