رد کردن لینک ها

مختصري از زندگي شهيد محمد اميري كيا

از پدر گرامیم میخواهم برای من یک سال نماز و یک ماه روزه بخرد!

شهيد محمد اميري كيا

فرزند: حسین

تاریخ تولد: نهم فروردین 1350

تاریخ شهادت: پنجم مردادماه 1367

محل شهادت: شلمچه پاسگاه زید

تاریخ خاکسپاری: دهم شهریور 1367

محل مزار: تهران – گلزار بهشت زهرا(س) – قطعه 26 – ردیف 24 – شماره 27

محمد امیری کیا از دانش آموزان نخبه تهران بود که در دسته ایمان، گروهان عابس گردان حبیب ابن مظاهر در رسته امدادگری ایفای وظیفه می کرد. وی در عملیات بیت المقدس هفت رشادت زیادی از خود نشان داد و در شرایطی بسیار سخت به کمک مجروحان شتافت تا حدی که نزدیک بود به اسارت نیرو های بعثی در آید. امیری کیا عاقبت در پنجمین روز مرداد ماه 67 مقارن با ظهر روز عرفه دعوت حق را لبیک گفته به شهادت رسید.

شهيد محمد اميري كيا در فروردين 1350 در خانواده اي مذهبي ديده به جهان گشود. ابتدايي رادر مدرسه معرفت و علوي گذراند و وارد مدرسه راهنمايي نيك پرور شد . پس از پايان دوران راهنمايي وارد دبيرستان علوي شد . او با عضويت در بسيج مسجد شفا واقع در خيابان ايران سعي كرد به جبهه برود ولي به دليل كمي سن از اعزام او جلوگيري شد . پس از مدت ها تلاش بالاخره با سپاهيان حضرت محمد(ص) جهت يادگيري فنون به پادگان رفت و در بهار 67 در رسته امدادگربه گردان حبيب پيوست و با شركت در عمليات بيت المقدس و فكه از خود رشادت ها آفريد .لازم به ذكر است شهيد محمد اميري كيا تنها پسر خانواده بود كه سرانجام در تاريخ دوم مرداد شصت و هفت صبح روز عرفه به شهادت رسيد.

 مختصري از وصيت نامه شهيد

بار الها تو را شكر مي گويم كه به من توفيق مسلمان بودن و داشتن پدر و مادري شايسته و خواهري زينب گونه و دوستاني لايق و امام و رهبري هادي را دادي و مرا در زمانه اي به اين دنياي فاني آوردي كه دو اجتماع گوناگون را درك كنم و قدر اسلام و جامعه اسلامي را دانستم.
از مادر و خواهر گراميم مي خواهم كه در فراق من گريه نكنند بلكه مادرم به داغ حضرت ليلي (س) در دوري علي اكبر گريه كند و خواهرم به داغ حضرت زينب (س) در فراق امام حسين (ع) گريه كند زيرا مصائب و سختي هاي واقعي را آنان كشيدند كه در يك روز تمام خانواده و جوانانشان به ملكوت اعلي پيوستند .

از پدر گراميم مي خواهم براي من يكسال نماز و يك ماه روزه بخرد .

مرا در صورت امكان در كنار شهيد سيد امير ساداتيان دفن كنيد اگر امكانش نبود در كنار شهيد كربلايي و اگر نه در كنار شهيد احمدي و در غير اين صورت مخيريد .


محمد اميري كيا 1367/3/9

  • لطفا هر آنچه درباره این شهید بزرگوار می دانید در قسمت نظرات بنویسید و هر اثری اعم از عکس، وصیت نامه، خاطره و… از ایشان در دسترس دارید به آدرس info@ourouj.ir ارسال کنید تا به اسم ارسال کننده در سایت عروج درج شود.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه