رد کردن لینک ها

داستانی دیگر از شهید علی قیومی

زمانی که مادر شهید برگشت، همسایه‌ها خواستند طوری وانمود کنند که مادرش ناراحت نشود. اما مادر شهید گفت: می‌دانم که پسرم شهید شده و این حکایت از ارتباط روحی مادر با فرزند شهیدش است.

شهید علی قیومی متولد سال 43 بود. در مدرسه دارالفنون تا اول دبیرستان درس خواند.
او بسیار صبور و آرام بود، بر انجام واجبات بسیار مُصرّ بود، محرمات را انجام نمیداد و در انجام مستحبات کوشا بود.
در بسیج مسجد نوری فعالیت میکرد و در گشت ثارالله امنیت شهری را بر عهده داشت.و بعد از آن مدتی را به حفاظت از بیت امام مشغول بود. سپس به سپاه رفت و فرماندهی گروهان زرهی را بر عهده گرفت. 3 سال در منطقه بود و تا قبل از عملیات کربلای 5 در پدافندهایی شرکت داشت.


 سرانجام در شلمچه در عملیات کربلای 5 که به قصد تسخیر بصره انجام می‌شد در تاریخ 65/12/10 در حالیکه در دهلیز تانک به هدایت تانک می‌پرداخت بر اثر اصابت خمپاره به تانک به مقام شهادت نائل آمد.

جسم بی جان این شهید بزرگوار 5 ـ 6 روز داخل تانک مانده بود تا اینکه پس از اتمام عملیات او را به تهران منتقل کردند و در قطعه 28 بهشت زهرا به خاک سپردند.

مادر شهید با کاروانی که عازم اهواز بود به به قصد کمک به رزمندگان اسلام به منطقه رفت. وی قبل از رفتن در خواب می‌بیند که پسرش شهید می‌شود و تاکید می‌کند که شهید را دفن نکنید و نگه دارید تا من بیایم.

صبح روز بعد از شهادت علی به برادرش خبر شهادت او را می‌دهند. حاج محمد برادر شهید به پدرش می‌گوید: علی زخمی شده. اما پدرش می‌گوید نه! او شهید شده. شاید گفته‌اند زخمی شده که تو ناراحت نشوی.

حاج محمد که متوجه می‌شود پدرش از شهادت علی با خبر است به او می‌گوید: حالا که مادر برای کمک به اهواز رفته، شهید را سریعتر دفن کنیم تا زمانی که مادر برمی‌گردد ناراحت نشود. ولی پدر قبول نمی‌کند و می‌گوید مادرت بیش از 3 بار تاکید کرده که او را دفن نکنیم تا خودش بیاید.

زمانی که مادر شهید برگشت، همسایه‌ها خواستند طوری وانمود کنند که مادرش ناراحت نشود. اما مادر شهید گفت: می‌دانم که پسرم شهید شده و این حکایت از ارتباط روحی مادر با فرزند شهیدش است.

شهید علی قیومی در قسمتی از وصیت‌نامه خود گفته است: «عزت و افتخار من در شهادت من است. از خواهران تقاضا دارم حجاب و عفت خود را حفظ کنند… انقلاب را تنها نگذارید و در انتها از برادران هیئت خواسته که هیئت را تعطیل نکنند.»

  •  لطفا هر آنچه درباره این شهید بزرگوار می دانید در قسمت نظرات بنویسید و هر اثری اعم از عکس، وصیت نامه، خاطره و… از ایشان در دسترس دارید به آدرس info@ourouj.ir ارسال کنید تا به اسم ارسال کننده در سایت عروج درج شود.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه