رد کردن لینک ها

شهید قاسم محمودی

دشمن زمانی که نزدیک می‌شود و می‌بیند یک نوجوان 13 ساله تا این حد با آنها مبارزه کرده بسیار خشمگین شده و او را به گوشه‌ای میکشانند و از نوک پایش شروع میکنند به او تیر می‌زنند تا به این شکل او را زجرکش کنند.

قاسم در خانوادهای فقیر متولد شد.
پدر و مادرش برای تامین مخارج زندگی هر دو مشغول به کار بودند. پدرش نگهبان کارخانهای بود و مادرش هم بیرون از منزل کار میکرد.
او تک پسر بود و 2 خواهر کوچکتر از خودش داشت. 13 ساله بود که میخواست به جبهه برود ولی سن کم او مانع رفتنش میشد، به همین خاطر به نزد دوستش اصغر غزلی رفت و به کمک او با دستکاری در شناسنامه سن خود را زیاد کرد و عازم جبهه شد.


قاسم دوبار به جبهه رفت و به قدری خوب عمل کرد و خودش را نشان داد که به او مسئولیت یکی از گروه‌های جندالله را می‌دهند.

بار دوم که به جبهه اعزام شده بود در عملیاتی که در محور بوکان، دره قاسم لو مشغول پاکسازی بودند، گروهک منافقین به آنها کمین می‌زنند. قاسم که خود را مسئول می‌دانست و کم سن و سال‌تر از بقیه بود به هم‌رزمانش گفت: همگی متاهل هستید و زن و بچه دارید. اسلحه ها و خشابهایتان را بگذارید و بروید. با دستور قاسم محمودی همه اسلحه ها و خشابها رو با فاصله چند متری از هم چیدند و با او وداع کردند.

او با شجاعت تمام به مبارزه با دشمن می‌پردازد و آنها را معطل می‌کند تا هم‌رزمانش بتوانند دور شوند. قاسم از نقاط مختلف که اسلحه‌ها را چیده بودند به دشمن تیراندازی می‌کند. دشمن که احساس می‌کرد با یک گروه چند ده نفری روبروست به شدت آن منطقه را به رگبار بست. ابتدا به دست راست او تیر می‌زنند ولی او اسلحه را به دست چپ می‌گیرد و به مبارزه ادامه می‌دهد. تا اینکه دو کتف او را نیز هدف گلوله قرار می‌دهند.

دشمن زمانی که نزدیک می‌شود و می‌بیند یک نوجوان 13 ساله تا این حد با آنها مبارزه کرده بسیار خشمگین شده و او را به گوشه‌ای میکشانند و از نوک پایش شروع میکنند به او تیر می‌زنند تا به این شکل او را زجرکش کنند. تا اینکه تیر خلاص را یر سر او خالی می‌کنند و او را با افتخار به شهادت می‌رسد.

دوستان او با همان لباس رزم، او را تشیع میکنند و می‌گویند زمانی که او را غسل می دادند بیش از 30 تیر در بدن او بود.

  • لطفا هر آنچه درباره این شهید بزرگوار می دانید در قسمت نظرات بنویسید و هر اثری اعم از عکس، وصیت نامه، خاطره و… از ایشان در دسترس دارید به آدرس info@ourouj.ir ارسال کنید تا به اسم ارسال کننده در سایت عروج درج شود.

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه